Panele, Prelekcje, Warsztaty
12:30
Wawerski Dzień z Grami Fabularnymi, 2 edycja - 28 czerwca 2025 r.
12:30
Copernicus Corporation było wśród pierwszych wydawnictw, które w latach 90-tych zeszłego stulecia zdecydowały się wydawać RPG w Polsce – i po dziś dzień działa na tym polu! Zapraszamy na fascynującą podróż przez trzy dekady historii polskiego rynku fantastycznego. Poprowadzą nas przez nią Barbara i Andrzej Karliccy, założyciele wydawnictwa i legendy polskiego erpegowego środowiska. Od Cyberpunka 2000 przez gry spod szyldu Warhammer po najnowsze projekty, jak Terry Pratchett’s: Discworld czy Defiant: Niezłomni wovec Apokalipsy, od trzydziestu lat przekraczają oni granice wyobraźni i zaskakują fanów gier fabularnych kolejnymi świetnymi systemami!
Kilka sposobów na szybkie przygotowanie scenariusza historii, którą można odpowiedzieć na dobranoc albo zagrać jako sesję RPG! Z założenia to pomysły dla dzieci, ale część mechanizmów jest uniwersalna, pokazująca jak łączyć elementy w szybki kłopot, którego rozwiązanie jest naszą historią.
O czym jest Star Trek Adventures i dlaczego warto w niego zagrać? Czy znajdziemy tam to co lubimy?
Zapraszamy na praktyczne warsztaty poświęcone teorii kolorów w malowaniu figurek, skierowane zarówno do początkujących, jak i bardziej zaawansowanych hobbystów. Podczas zajęć uczestnicy poznają podstawowe zasady łączenia barw, koło kolorów, kontrasty, harmonię kolorystyczną oraz sposoby budowania nastroju i głębi za pomocą odpowiedniego doboru palety.
Warsztaty skupią się na zastosowaniu teorii kolorów w praktyce – od planowania schematu malowania, przez dobór bazowych odcieni, po techniki cieniowania i rozjaśniania z zachowaniem spójności kompozycji.
Imperator nie żyje, a jego następcą nie został wyznaczony. Podczas zjazdu Książąt-Elektorów zawiodła dyplomacja, trąby wojenne wybrzmiewają głośno i wyraźnie, a konflikt zbrojny jest nieunikniony!
Walcz o kontrolę nad Imperium, zabezpiecz swoje włości z pomocą wiary, stali i prochu. Kto spośród Książąt-Elektorów jest godzien wstąpienia na tron Sigmara?
Książęta-Elektorzy to ekscytująca gra karciana dla od 2 do 4 graczy. Jej autorem jest Martin Wallace — ceniony w środowisku projektant gier planszowych.
13:00
Czy można przegrać w RPG? Czy można wygrać? Jak w ogóle w te całe gry fabularne grać? Prelekcja skierowana jest zarówno do mistrzyń gry, jak i graczy, którzy szukają nowych sposobów na wspólne tworzenie bohaterów, przygód i całych opowieści przy sesyjnym stole.
Panel dyskusyjny z Błażejem Kubackim (Modiphius)
Kto się kazał modlić do Pana Imperatora i dlaczego właściwie Siostry Bitwy noszą francuskie herby? I czy premier Wielkiej Brytanii naprawdę dokonała inwazji na planetę Armageddon? Przyjrzymy się wpływom brytyjskiej kontrkultury lat 80. na początki Warhammera 40,000 i postaramy się odpowiedzieć na kontrowersyjne pytanie: czy Warhammer został upolityczniony?
14:00
Pierwsze spotkania bohaterów nie zawsze bywają przyjemne i nie zawsze z grupy awanturników powstanie drużyna. Porozmawiamy o przyczynach konfliktów, różnych sposobach budowania więzi między bohaterami i czy zaczynianie zapoznania bohaterów od słów "spotykacie się w karczmie..." ma sens.
14:30
Warsztaty dla rodzin, na których każda będzie miała szansę stworzyć własny kontynent ze świata fantasy. Uczestnicy krok po kroku zostaną przeprowadzeni przez kolejne etapy światotworzenia: powstanie linia brzegowa, późnej elementy jak lasy, sieć rzeczna i góry. Nie zabraknie też mieszkańców: od ras rozumnych, przez magiczne bestie po niebezpieczne potwory. Posypiemy wszystko magią i porozmawiamy o wyzwaniach, jakie czekają bohaterów!
15:00
Wielu ludzi twierdzi, że nauczyło się języka obcego przez gry, ale co to znaczy? Jak to działa i jak Ty możesz się w ten sposób uczyć?
Adam z Tell Me opowie o doświadczeniu szkoły językowej, która od 10 lat uczy przez gry RPG w Warszawie i online.
Warsztat z improwizacji jest doskonałą formą na spędzenie efektywnie czasu dobrze się przy tym bawiąc. Umiejętność improwizacji przydaje się w różnych sytuacjach naszej codzienności, w relacjach z bliskimi, w pracy i gdziekolwiek jesteś.
Dzięki improwizacji rozwijasz kreatywność, lepiej radzisz sobie w nieprzewidywalnych sytuacjach, wzmacniasz pewność siebie i przez dobry humor obniżasz poziom stresu . Jest świetnym sposobem na pracę z lękiem przed oceną. Ale to nie wszystko, impro wpływa na funkcjonowanie naszego mózgu poprzez tworzenie połączeń między neuronami. A to wszystko dzieje się w atmosferze zaufania i dobrej zabawy.
15:30
„Po co, skoro jest Warhammer?” – to pytanie stało się memem wśród fanów RPG. Ale przecież nawet najpopularniejsza gra fabularna mogła mieć zupełnie inny tytuł! Starczyło go przełożyć w na odmienny sposób. Mogliśmy grać w „Obucha” czy „Młot bojowy”. O tym, jak widzimy wiele gier, decyduje często wyczucie tłumacza. Porozmawiajmy więc o tym, jak przekłada się fantastykę – zarówno RPG, jak i literaturę – z pracującymi dla Copernicus Corporation utalentowanym translatorami. Z tego spotkania dowiecie się, jak wygląda ich praca i na jakie ciekawe wyzwania można trafić w jej trakcie.
16:00
Ograniczenie wiekowe 18+!
Wyobraź sobie świat bardzo podobny do naszego. Ulice tętnią życiem, ludzie chodzą po ulicach, zajęci swymi sprawami… i nie wiedzą nic o tym, co naprawdę dzieje wokół nich. Nie widzą znaków Apokalipsy, nie wiedzą, że są tak naprawdę zamknięci w magicznie chronionej enklawie, w których rządzą istoty zrodzone z mitów, proroctw i swej buntowniczej woli. Nie wiedzą, jak niewiele brakuje, by Apokalipsa wlała się na ulice i zniszczyła wszystko.
Chcę opowiedzieć wam o grze Defiant, gdzie wcielasz się w jednego z Niezłomnych: anioła, demona, upadłego boga lub potężną bestię. Istotę, która porzuciła swoją rolę w zastępach Apokalipsy, by stanąć w obronie ludzkości i świata. Stali się oni Niezłomnymi Lordami i Lady. W tych nowych czasach objęli władzę nad miastami, których Apokalipsa jeszcze nie zniszczyła. Mają wpływy. Mają obowiązki. Mają mnóstwo okazji, by spełnić swoje pragnienia i dobrze się bawić.
To gra o polityce, nadnaturalnych zagrożeniach, intrygach i romansach, wokół których budują się potężne sojusze, a stawką są wpływy w Mieście. Zagrasz w grę, o tajemnicach skrywanych pod idealnie skrojonymi garniturami i rytuałach odprawianych w tajnych pokojach popularnych, tanecznych klubów. Twoje pragnienia są paliwem dla Sefiry, która roztacza barierę wokół miasta, chroni świat wokół ciebie. Jaką historię utkasz dla swojego lorda lub lady? Zapraszam na prelekcję, gdzie opowiem nieco więcej o tej ciekawej grze RPG.
16:30
Warsztat z improwizacji jest doskonałą formą na spędzenie efektywnie czasu dobrze się przy tym bawiąc. Umiejętność improwizacji przydaje się w różnych sytuacjach naszej codzienności, w relacjach z bliskimi, w pracy i gdziekolwiek jesteś.
Dzięki improwizacji rozwijasz kreatywność, lepiej radzisz sobie w nieprzewidywalnych sytuacjach, wzmacniasz pewność siebie i przez dobry humor obniżasz poziom stresu . Jest świetnym sposobem na pracę z lękiem przed oceną. Ale to nie wszystko, impro wpływa na funkcjonowanie naszego mózgu poprzez tworzenie połączeń między neuronami. A to wszystko dzieje się w atmosferze zaufania i dobrej zabawy.
17:00
Jak zostać Kosmicznym Marine? Inspiracje z Space Marine 2 do sesji RPG w Warhammer 40k Prelekcja pokazuje, jak przenieść emocje, klimat i motywy z gry Space Marine 2 do sesji fabularnych osadzonych w uniwersum Warhammera 40k. Dowiesz się, jak odgrywać Astartes – od języka i zachowań po wewnętrzne konflikty i relacje w Zakonie. Prezentacja będzie również krótkim wprowadzeniem do systemu Wrath & Glory.
17:00
Czy setki stron reguł i tabel muszą przytłaczać mistrza gry i graczy? Czy rozbudowane zasady muszą być przeszkodą dla dobrej zabawy? Jak ułatwić sobie i graczom "wejście" w mechanikę pełną tabel, wyjątków i mikrozasad? Jakie sposoby, techniki, pomoce czy ustalenia przydadzą się by "nie oszaleć" prowadząc i grając w nawet najbardziej skomplikowane systemy? Pokażę to, co sprawdzało się naszych sesjach, nie tylko z punktu widzenia MG, ale i gracza.
18:00
Ograniczenie wiekowe 18+!
Ograniczenie osób: 20
Zbliża się urodzinowe przyjęcie, u zaprzyjaźnionej wam pary arystokratów. To idealny moment, macie szansę przypieczętować układ lub wspólny biznes, o który staraliście się w ostatnich miesiącach. Wśród gości są Wasi zacięci rywale, równie bliscy gospodarzom. To komplikuje sprawy, nieprawdaż?
Trzeba będzie uważać, by w trakcie tańców i toastów nie stanąć jakiejś arystokratycznej żmii na ten przysłowiowy ogon, by nie skomplikować bardziej tego towarzyskiego równania. A jeśli przy okazji uda się pogrążyć tych, którzy depczą wam po piętach, to tylko plus.
Zagrajcie, by wcielić się w rolę nadprzyrodzonej arystokracji, rządzącej dzielnicami niemal współczesnego miasta, by sprawdzić, jak to jest, dzielić i rządzić, w świecie po Apokalipsie.
19:30
Pobawimy się grami i mechanikami z improwizacji teatralnej i zobaczymy czy nadają się do wykorzystania podczas Waszych sesji RPG, zarówno przez Mistrza Gry jak i graczy. Zrobimy sobie kilka rozgrzewek, żeby zresetować głowy z nudnych rzeczy codziennych i móc się zająć czymś ważnym jak sesja czy impro. Jak łatwo zapamiętać imię i cechy postaci? Mam na to pomysł Szukasz prostego sposób na odegranie „wariata”– proszę bardzo zrobimy sobie „coś innego”. Czy można szybko i sprawnie zakończyć wątek poboczny? No jasne, od tego mamy „tak i”! Doświadczenie w impro czy RPG nie wymagane, mogą się zdarzyć brzydkie słowa. Pozdro i do zobaczenia!
21:00 - Zamykamy